2014-03-31

Zarządzanie projektami jest testem kompetencji dla agenta transferowego. Efektywne procesowanie wpływa m.in. na czas realizacji i jakość świadczonych usług, a tym samym na satysfakcję klienta.

 

Szybkość i precyzja działania

Końcowy odbiorca projektu oczekuje od wykonawcy sprawności działania i wysokiej jakości wykonania.  Ważną rolę odgrywa zatem systematyczna komunikacja w zakresie realizowanych zmian już od początkowych etapów prac. Finat w sposób cykliczny rozmawia ze swoimi klientami o realizowanych modyfikacjach, trwających projektach, zaplanowanych zmianach. Dzięki temu spółka jest w stanie na bieżąco weryfikować i aktualizować potrzeby biznesowe partnera. Poza tym w Finat systemy informatyczne rozwijane są przez wewnętrznych programistów. Brak uzależnienia od zewnętrznego dostawcy oprogramowania sprawia, że spółka na bieżąco monitoruje proces realizacji zmian w systemach, a w efekcie zgłoszenia oraz projekty mają niski wskaźnik „time to market”, czyli szybki termin dostarczenia usługi lub zmiany.

 -Mamy dobrze rozwiniętą strukturę technologiczną, bazujemy na wiedzy i doświadczeniu zespołów, dlatego jesteśmy w stanie zrealizować sprawnie powierzone zadania. W 2013 roku zakończyliśmy z sukcesem ponad dwa tysiące zgłoszeń oraz 21 projektów  –  mówi Andrzej Pośpiech, Kierownik Zespołu Wsparcia Operacyjnego w PKO BP Finat.

 

Studium przypadku: PKO Płynnościowy sfio

Przygotowanie systemów do obsługi nowego funduszu PKO Płynnościowy - sfio z funkcją odkupień zaliczkowych wymagało od Finat sprawnej komunikacji i podziału kompetencji. W czynności przygotowawcze zaangażowane były niemal wszystkie jednostki organizacyjne Spółki. Fundusz powstał w odpowiedzi na zainteresowanie firm i instytucji poszukujących elastycznych rozwiązań wspomagających zarządzanie płynnością i odznaczających się niską ekspozycją na ryzyko inwestycyjne.

PKO TFI, pod względem wartości zarządzanych aktywów, zajmuje czołowe miejsce na polskim rynku towarzystw funduszy inwestycyjnych. Obecnie zarządza środkami powierzonymi przez blisko pół miliona Klientów. Towarzystwo oferuje ponad 40 różnorodnych typów funduszy i programów inwestycyjnych, dostępnych w szerokiej sieci dystrybucji w całej Polsce.

W sierpniu 2012 roku PKO TFI przekazało do Finat zgłoszenie na przygotowanie obsługi nowego funduszu oferującego możliwość składania zleceń odkupienia zaliczkowego, w którym przelew całości lub części kwoty pochodzącej z odkupienia może być zrealizowany już w dniu złożenia zlecenia. „Przedsięwzięciu nadano rangę jednego z kluczowych projektów realizowanych przez Finat. Na samo przygotowanie analizy wykonalności poświęcono niemal 100 godzin, co świadczy o niecodziennym formacie projektu. W sumie na jego realizację  przeznaczono 367 godzin prac analityków, programistów oraz pozostałych zespołów prowadzących testy biznesowe” – dodaje Zbigniew Styś, Dyrektor Biura Informatyki w PKO BP Finat. Aby osiągnąć cel projektu zgodny z oczekiwaniami Towarzystwa zastosowano nigdy wcześniej nie wprowadzane rozwiązania programistyczne. Przygotowanie  funkcjonalności zaliczkowego odkupienia wymagało nie tylko zmian w formatkach systemowych, ale i zaprogramowania skomplikowanego przeliczenia transakcji, czy modyfikacji raportów. Zaimplementowano zmiany w sposobie tworzenia przelewów środków do klientów, we wzorach listów, jak i systemie IAT FI – Internetowym Systemie dla Uczestników Funduszy. Złożoność oraz wieloetapowość testów wymagała zaangażowania wielu zespołów biznesowych w Finat. Proces kompleksowych testów nowych rozwiązań został z sukcesem zakończony wdrożeniem modyfikacji systemowych i w efekcie PKO TFI stało się jednym z pionierów tego typu rozwiązań inwestycyjnych. Na podobnych zasadach działały wówczas jedynie 2 fundusze, których zasady również przewidywały wypłatę Uczestnikom zaliczki w związku ze złożeniem zlecenia odkupienia.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom klienci PKO TFI mają możliwość inwestowania w instrumenty dłużne i skarbowe o niskiej ekspozycji na  ryzyko inwestycyjne. Brak opłat manipulacyjnych, niska opłata za zarządzanie i indywidualna opieka specjalisty wyróżnia produkt spośród podobnych produktów dostępnych na rynku. funduszy. Decyzje inwestycyjne podejmowane są przez profesjonalnych zarządzających, dzięki czemu perspektywa osiągnięcia wyższych stóp zwrotu niż w przypadku depozytów bankowych stała się realna. „Wdrożenie nowego produktu jest dla PKO TFI istotnym elementem strategii rozwoju spółki, zakładającej dotarcie z ofertą funduszy do Klientów korporacyjnych, w przypadku których płynność ulokowanych nadwyżek finansowych jest kluczowym elementem zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Funkcjonalność odkupienia zaliczkowego wdrożona w funduszu PKO Płynnościowy - sfio otwiera przed przedsiębiorstwami perspektywę osiągania wyższych stóp zwrotu niż na depozytach oraz uzyskania środków pochodzących z odkupienia nawet w dniu złożenia zlecenia.”  – podsumowuje Michał Gal, Manager ds. Kluczowych Klientów w PKO TFI. Fundusz PKO Płynnościowy - sfio został udostępniony dystrybutorom do aktywnej sprzedaży 20 grudnia 2012 roku.

 

Pełny artykuł dostępny na portalu Bankieruj – kieruj swoimi finansami w zakładce "IT w finansach".